donderdag 20 februari 2014

Seminar Onderzoek naar games in het onderwijs: hoe doe je dat en wat levert het op?


 De SIG Virtuality organiseert op woensdag 12 maart een seminar over game onderzoek bij de hogeschool Windesheim in Zwolle.
In het ochtendprogramma gaat het om de volgende vragen:
- de stand van zaken t.a.v. effectonderzoek: wat levert het op?
- hoe doe je onderzoek naar games? Welke problemen zal je waarschijnlijk tegen gaan komen? En natuurlijk: hoe los je die dan op?

Het ochtendprogramma bestaat uit:

Keynote
- De stand van zaken t.a'v. het onderzoek naar effecten van games in het onderwijs
Pieter Wouters, onderzoeker Game, Media & Agent Technology, Universiteit Utrecht

- Implementatie van games in het onderwijs
Ineke Verheul, Game Onderwijs Onderzoek

- Interview onderzoek bij docenten die games gebruiken
Jantina Huizenga, Universiteit van Amsterdam

Na elke presentatie volgt een korte discussieronde over stellingen, die op basis van de presentaties zijn geformuleerd.

Het middagprogramma
’s Middags volgen presentaties van een aantal onderzoeken en van de Databank Games.

- Onderzoek naar het effect van de inzet van een gegamificeerd leerarrangement op de motivatie van studenten van Hogeschool Rotterdam
Robbert van der Pluijm, Consultant Onderwijs bij de afdeling Innovatie van IT-Workz B.V.

- Virtual Pink Dolphin Assisted Learning for Children with Autism
Yiyu Cai, Nanyang Universiteit Singapore

- Gender differences in Learning Molecular Biology using Virtual Learning Environments
Sandra Tan, Hwa Chong International School. Singapore

- Onderzoek naar de effectiviteit van een virtuele wereld binnen de kaders van internationalisering
Jasper Grimmius, Teamleider/docent Information- and Processmanagement Hogeschool Windesheim

- Games vinden en inzetten: Databank Games in het Onderwijs
 Ineke Verheul, Game Onderwijs Onderzoek


Tijd: 9.30 – 17.00.
Het seminar is gratis toegankelijk. Met het oog op de internationale bijdragen worden de presentaties in het Engels gegeven.

Inschrijven kan hier

  
Doelgroep: iedereen die geïnteresseerd is in games in het onderwijs. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten